Підсумки 2014 року: Рівненщина чудово працює та вчиться

Наприкінці року, що минає, прийнято підбивати підсумки, хвалитися досягненнями та радіти перемогам. Навіть у теперішній економічно складний час все одно має бути хоч якийсь привід для радості та гордості за наш працьовитий край. Рівненська облдержадміністрація проаналізувала економічні показники усіх районів області, назвала лідерів за економічними показниками та відмітила галузі, діяльність яких була найбільш успішною цьогоріч.
Чиновники відмітили, що в Рівненській області в 2014 році процвітала сфера сільського господарства. Потребу жителів нашої області у зерні забезпечили на 160%, у молоці – на 120%, у яйцях – на 124%, у м'ясі, картоплі та овочах – трохи більше, ніж на 100%. Також у порівнянні з попереднім роком збільшилися обсяги виробництва та продажів текстильних виробів, будівельних матеріалів, скляних виробів. Перший замголови ОДА Юрій Приварський сказав, що соціально-економічне становище в Рівненській області можна вважати стабільним. Найвищі економічні показники у 2014 році були зафіксовані в Корецькому, Рівненському та Березнівському районах. Щоб добре працювати, потрібно бути освіченою та розумною людиною. Нещодавно проведене всеукраїнське дослідження доводить, що в Рівному живуть дуже розумні та старанні діти – наші школярі отримують оцінки вдвічі вищі, ніж у середньому в Україні. Якщо середньоукраїнський показник успішності з української мови та літератури становить 5,47 балів, то в Рівному – 9,17 балів, з історії України: 5,36 балів – загальнодержавний показник і 9,17 балів у Рівному. З всесвітньої історії – 5,65 балів по Україні та 9,37 у Рівному, з математики – 5,61 в Україні і 9,92 у Рівному.
У залі була неймовірна тиша. Навіть радянські стільці не скрипіли, та шашель перестала трощити підлогу, яка ось ось провалеться. Оце я розумію повага до промовця як до останього слова перед кончиною. В своїй промові дякувала не громаді, що терпіла брехню 25 років, а своїм депутатам за розуміння та підтримку у важку хвилину. Щось дуже довго мимрила про кладовища усіх сіл. А це уже дуже погане передчуття. Після короткої пауза зупинилась на кладовищі с Метків. Видно дослухалась до порад Катерини. Згадала заслуги та здобутки свої за час царування. Про міст-шлюзу, про не добудований дитячий садочок на 130 місць чи 200 чи 250 вже збилась з цифрами. Раділа від того що збудувала в кожному селі дитячі майданчики за 25 років. діставала качелі аж у Василькові, тільки забула сказати скільки з бюджета вилетіло коштів. Тай майданчики будувалися у жовтні — листопаді цього року. Наголосила що дитячий садочок у сГородок хоч на 40 місць на 7 сіл зате один з найкращих у районі чи то в області не дочула. Порадувала всіх та сама раділа за діточок що так займаються спортом та за підтримки ради. Про гурт Намисто не забула та так говорила що й всплакнула мені так показалось. Такими досягненнями не можуть похвастатись більшість сільських рад.
Та в останню мить десь не по обережності приклеївся листок з минулої доповіді, згадала про земельні наділи як все чесно рада розподіляла. Одне крило слухачів, видно не із сходняка вибухнуло. Сам Карпилівський Борис який керував у залі процесом щоб бува сепаратист не проник не зміг угамувати пристрасті. Хтось відкрив задній проход, тобто двері, хтось жіночим але дуже співучим голосом дав команду на вихід. Ситуація у Бориса вийшла з під контролю, а можливо це був їхній сценарій, щоб лишніх питань не задавали. Головиха в догонку давала давала якісь вказівки, розпорядження. Хтось просив слова та було вже пізно. Почула тільки одну із команд їдемо на Карпилівку. Так я і не змогла второпати як так швидко сходка покинула залу. Коли зал залишився пустий я відчула легкий та приємний аромат ладона.
Бачете і серед цього кубла є нормальні люди.
населення було проінформовано.
мене цікавить, чи довго наші односельчани будуть терпіти цей безлад, чи більша половина живе по принципу моя хата скраю?
Частина 3 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в якій зазначається: «Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніше як за 20 днів до дати їх розгляду з метою прийняття».
І найголовніше, закон чітко визначив, що всі проекти органів місцевого самоврядування оприлюднюються, за 20 робочих днів, і закон не дає право посадовим особам місцевого самоврядування визначити підстави для уникнення оприлюднення проектів.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» в статті 59 «Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування» встановлює, що «рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію» (п. 5, ст.59). В той же час Закон України «Про доступ до публічної інформації» зобов’язує оприлюднювати всі прийняті рішення. А саме, Закон України «Про доступ до публічної інформації» зобов’язує оприлюднювати інформацію «невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа» (ч.2 ст.15).
Отже, всі рішення сільської ради повинні вступати в силу з Дня їх оприлюднення на веб-сайті, або з дня опублікування в газеті. Крім того, як засвідчує аналіз реальної практики, «Городоцька сільська рада» ніколи не оприлюднювала всі прийняті рішення, тим не менше виконавці здійснюють їх виконання на правах чинних рішень ради.
З вище наведеного можна сказати слідуюче: що всі рішення Городоцької сільської ради є не дійсні з 2011 року коли вступив в силу Закон України «Про доступ до публічної інформації».
органами місцевого самоврядування
Одна з найсильніших сторін нового законодавства полягає у тому, що прийняття Закону України «Про доступ до публічної інформації» здійснило комплексний вплив на процес прийняття рішень в усіх органах місцевого самоврядування. Закон визначив цілком нові правила роботи на місцях. З метою виконання закону місцеві ради повинні переглянути процедури роботи, адже органи місцевого самоврядування є автономними у процесі прийняття та реалізації рішень, якщо інше не визначено законом. Фактично закон заповнює чисельні прогалини Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тому не дивно, що Закон України «Про доступ до публічної інформації» в багатьох аспектах дає більше відповідей на цілий ряд питань, ніж спеціалізовані закони про місцеву владу та місцеве самоврядування.
Так, нове законодавство про доступ до публічної інформації забезпечує:
1. свободу присутності на сесіях (пленарних засіданнях, комісіях ради), президіях, на робочих засіданнях постійних та тимчасових комісій ради, на засіданнях виконавчого комітету та структурних підрозділів, колегіях місцевих держадміністрацій тощо;
2. оприлюднення всіх проектів рішень після їх реєстрації (реєстрація проекту – означає закінчення підготовки, написання документу) протягом 5 робочих днів, але не пізніше ніж за 20 робочих днів до дати їх розгляду;
3. реєстрацію проектів рішень, що планується розглядати, в системі обліку та забезпечення доступу громадськості до проектів рішень;
4. ознайомлення з проектам рішень, які планується розглядати, громадян, до стадії фінального розгляду (як правило – до сесій та засідань виконавчих комітетів);
5. розведення в часі етапу вивчення проекту (стає можливим попередній розгляд проектів рішень) та етапу проведення засідань (часу, коли проект рішення буде ухвалений, або відхилений) аналогічно з порядом, встановленим у Верховній Раді України;
6. доведення до відома людей порядків денних засідань рад, комісій та виконкомів, не пізніше ніж через 5 робочих днів після їх прийняття (розпорядження про скликання сесій, графіки засідання комісій, виконкому тощо);
7. збереження протоколів засідань;
8. негайне оприлюднення прийнятих документів, але не пізніше ніж в 5-денний термін;
9. доступ громадян до документації влади через інтернет (угоди, протоколи, звіти, прес-релізи, доповідні записки, звернення, заяви, подання тощо).
Відповідно до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати, зокрема, нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття. Як вбачається із Закону, органи місцевого самоврядування не пізніш як за 20 робочих днів до дати розгляду з метою прийняття мають оприлюднювати проекти своїх рішень, які підлягають обговоренню. Проекти рішень місцевих рад, які підлягають обговоренню, визначаються нормами окремих законів України, зокрема «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а також постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики». При цьому, якщо спеціальними законами передбачено інші терміни та процедура оприлюднення проектів актів, ніж у статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», то, вважаємо, мають дотримуватися вимоги спеціальних законів. Слід зауважити, що відповідно до статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради має право, зокрема, вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті; вносити на розгляд ради та її органів пропозиції з питань, пов'язаних з його депутатською діяльністю; вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них. Статтею 30 вказаного Закону встановлено, що ніхто не може обмежити повноваження депутата місцевої ради інакше як у випадках, передбачених Конституцією та законами України.