Перша соціальна мережа на селі - gorodok.rv.uaПерша соціальна мережа на селі - gorodok.rv.uaПерша соціальна мережа на селі - gorodok.rv.ua
Сайт твого села - останні новини, цікаві обговорення, корисна інформація

Виграний суд проти Городоцької сільської ради

Виграний суд проти Городоцької сільської ради

Справа №817/833/15
номер провадження 2-а/570/95/2015

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 серпня 2015 року

Рівненський районний суд Рівненської області
(як місцевий адміністративний суд)

в особі судді Сидоренко С.М.

при секретарі судового засідання Бартош О.Ю.

позивача Чемєрика В.В.

представників відповідача Курганської О.В. Хвеся В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Рівне справу за адміністративним позовом Чемерика Віктора Васильовича до Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області про визнання протиправною бездіяльність, щодо ненадання публічної інформації,

встановив :

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що 03 липня 2014 року Чемерик В.В. звернувся до голови Городоцької сільської ради з письмовим запитом на надання публічної інформації, а саме просив надати рішення Городоцької сільської ради щодо виділення земельних ділянок під забудову членам територіальної громади за 1991-2014 роки;

декларації про доходи сільського голови за останні п'ять років;

регламент сільської ради.

Відповідач надав йому не повну інформацію, мотивуючи тим, що протоколи пленарних засідань сесій Городоцької сільської ради та прийняті рішення за 1991- 2005 р.р. передані на постійне зберігання до Рівненського районного архівного відділу, а інформацію стосовно надання декларації про доходи сільського голови за останні 5 років відповідач відніс до обмеженої у доступі.

28 жовтня 2014 року Чемерик В.В. звернувся до голови Городоцької сільської ради з письмовим запитом на надання публічної інформації, а саме всіх рішень Городоцької сільської ради з 2006 року щодо виділення земельних ділянок дочці голови Городоцької сільської ради Колесник О.А. та хто з депутатів голосував за такі рішення;

всі рішення Городоцької сільської ради з 2006 року щодо виділення земельних ділянок чоловіку голови Городоцької сільської ради Ткачуку А.С. та хто з депутатів голосував за такі рішення;

яку суму коштів, як матеріальну допомогу отримала голова Городоцької сільської ради Ткачук О.О.

Відповідь на запит була не повною, було оприлюднено лише суму матеріальної допомоги сільського голови;

17 листопада 2014 року та 20 листопада 2014 року позивач звертався до голови Городоцької сільської ради з письмовим запитом на надання публічної інформації, а саме рішень Городоцької сільської ради з 2007 року щодо виділення земельних ділянок окремим громадянам.

21 листопада 2014 року голова Городоцької сільської ради Ткачук О.О. надала відповідь на всі запити в якій вказує що згідно ч.2 ст. 11, ст.21 Закону України «Про інформацію» рішення про виділення земельних ділянок громадянам, відносяться о інформації з обмеженим доступом.

23 січня 2015 року Чемерик В.В. звернувся до голови Городоцької сільської ради з письмовим запитом на надання публічної інформації у якому просить надати копії рішень Городоцької сільської ради починаючи з 2005 року щодо виділення земельних ділянок Кондратюку Б.О., надати копії протоколів постійно діючої комісії Городоцької сільської ради з питань земельних відносин та соціально-економічного розвитку де погоджувалося про виділення земельних ділянок для Кондратюка Б. О.

На що голова Городоцької сільської ради Ткачук О.О. надала відповідь, що з 2006 року рішення про виділення земельних ділянок Кондратюку Б.О. не приймались.

Такі дії відповідача позивач вважає незаконними, та такими, що порушують його право на доступ до публічної інформації і просить Зобов'язати Городоцьку сільську раду надати йомуповну інформацію, що запитувалася В судовому засіданні позивач Позов підтримав, надавши пояснення аналогічні викладеному в позові та просить адміністративний позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали та пояснили, що бездіяльності Городоцька сільська рада не допускала, так як всі запити позивача були розглянуті та вирішені своєчасно та в повному обсязі відповідно до вимог закону, при цьому сільська рада діяла у спосіб та у межах повноважень, передбачених законом. Також зазначає, що запитувана у запитах позивача від 03.07.2014 р., 28.10.2014 р., 17.11.2014 р., 20.11.2014 р. інформація щодо рішень сільської ради за 1991-2014 р. та щодо конкретних фізичних осіб, щодо виділення земельних ділянок, не є публічною в розумінні статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації' та не містить необхідних її ознак. За своїм змістом питання, викладені у вказаних запитах є зверненням громадян у розумінні Закону України "Про звернення громадян", а не інформаційним запитом у розумінні Закону України "Про доступ до публічної інформації", тому розгляд звернень позивача слід проводити відповідно до вимог та у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян». Крім того запити позивача не відповідають вимогам ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», за якою запит повинен містити: загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит. Так як запити Чемерика В.В. взагалі не містять коректних даних про інформацію, яку він має намір отримати, а є фактично вимогою заявника провести збір, аналіз та сортування інформації, що не передбачено Законом «Про доступ до публічної інформації».

Вислухавши позивача, представників відповідача, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані суду докази, перевіривши правову оцінку обставин у справі, суд вважає, адміністративний позов слід задовольнити повністю з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що позивач звернувся до відповідача із запитом 03.07.2014року, на вказаний запит 09.07.2014 р. представником відповідача, позивачу було повідомлено про подовження строку розгляду запиту, а 21.07.2014 р. надано відповідь, що протоколи та рішення Городоцької сільської ради за 1991-2005 роки передані на постійне зберігання до Рівненського районного архіву, наданий витяг із рішення від 30.10.2007 р. №591, а з додатками про виділення земельних ділянок заявнику запропоновано ознайомитися у приміщенні сільської ради, декларація про доходи віднесена до інформації з обмеженим доступом (оскільки лише окремі положення декларації є публічною інформацією, а не уся викладена у ній інформація). Запит від 28.10.2014 р. про надання публічної інформації, яким заявник просив: надати всі рішення Городоцької сільської ради з 2006 року щодо виділення земельних ділянок дочці та чоловіку сільського голови та хто з депутатів голосував за такі рішення, інформацію про суму коштів, отриманих сільським головою як матеріальна допомога, виконаний частково, так як 03.11.2014 р. надана інформація про виплату матеріальної допомоги сільському голові, а розгляд запиту в іншій частині продовжено. 17 та 20 листопада 2014 року позивач звернувся до відповідача із письмовими запитцми про надання йому рішень Городоцької сільської ради з 2007 року про виділення земельних ділянок окремим особам за вказаними ним прізвищами. При цьому на всі його запити 21.11.2014 р. його повідомили, що запитувана інформація є інформацією з обмеженим доступом. 23.01.2015 р. позивач звернувся із запитом про надання копій рішень Городоцької сільської ради з 2005 року щодо виділення земельних ділянок Кондратюку Б.О. та копії протоколів комісії Городоцької сільської ради з питань земельних відносин, де погоджувалися такі питання. 29 січня 2015 року на його запит надано відповідь, що з 2006 року рішень про виділення земельних ділянок Кондратюку Б.О. не приймалося та такі питання комісією не погоджувалися (оскільки рішення сільської ради по 2005 рік включено знаходяться в Рівненському районному архіві). 29.04.2015року Городоцькою сільською радою позивачу була надана відповідь, яка містить списки всіх громадян, яким було дано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність за період з 2007 по 2015 роки та копії протоколів постійної комісії з питань земельних відносин та соціально- економічного розвитку села щодо погодження виділення даних ділянок.

Згідно з ч.І ст.1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічну інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації* визначених цим Законом.

Постановою пленуму Вищого адміністративного суду України № 11 від ЗО вересня 2013 року «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 13 січня 2011 року N 2939-VI «Про доступ до Публічної інформації» зазначено, що за визначенням поняття «публічна інформація», можна виокремити такі ознаки публічної інформації:

1) готовий продукт інформації, який отриманий або створений лише в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством;

2) заздалегідь відображена або задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація;

3) така інформація знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень або інших розпорядників публічної інформації;

4) інформація не може бути публічною, якщо створена суб'єктом владних повноважень не під час виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків;

5) інформація не може бути публічною, якщо створена не суб'єктом владних повноважень.

У разі відсутності перелічених ознак в інформації, така інформація не належить до публічної.

Отже, визначальним для публічної інформації є те, щоб вона була заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним лише суб'єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов'язків.

В вказаній постанові пленуму ВАСУ також зазначені класифікаційні ознаки правових категорій: звернення громадян та інформаційний запит щодо доступу до публічної інформації.

Так, предметом звернення за Законом України "Про звернення громадян" є заяви із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. За змістом - це пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Мета звернення

- одержання роз'яснення, що потребує вчинення додаткових дій.

Правовою підставою інформаційного запиту є Закон України «Про доступ до публічної інформації». Предметом інформаційного запиту є доступ до публічної інформації, якою володіє або повинен володіти її розпорядник. За змістом - це запит на інформацію (прохання). Метою публічної інформації є одержання попередньо створеної чи одержаної інформації.

З матеріалів справи вбачається, що позивач звертався до Городоцької сільської ради Рівненського району саме із запитом про надання попередньо створеної публічної інформації, якою володіє її розпорядник - відповідач Городоцька сільська рада Рівненського району Рівненської області.

Саме тому до вказаних звернень слід застосовувати вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації», а не Закону України «Про звернення громадян», як про це вказує представник відповідача у своїх запереченнях.

Законом України-"Про доступ до публічної інформації" передбачений вичерпний перелік підстав для відмови в наданні публічної інформації.

Частиною 2 статті 22 Закону встановлено, що відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Враховуючи викладене, підстави, зазначені розпорядником інформації у відмовах Городоцької сільської ради у задоволенні окремих вимог запитів на інформацію, не передбачені Законом України "Про доступ до публічної інформації".

Позиція відповідача, що рішення Городоцької сільської ради Рівненського району про виділення земельних ділянок громадянам, що зазначені у запитах позивача від 28.10.2014 р.,

17.11.2014р. та 20.11.2014 р. відносяться до інформації з обмеженим доступом спростовується наступним.

Відповідно до п.1 ч.І ст.З Закону України "Про доступ до публічної інформації" право на доступ до публічної інформації гарантується обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом. Доступ до публічної інформації відповідно до даного Закону здійснюється, зокрема, на принципах прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом (ст.4 Закону).Згідно з п.2 ст,5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з положеннями ч. 1, ч. 4 ст. 21 "Про інформацію" інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна або службова інформація. До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості: про стан довкілля, якість харчових продуктів і предметів побуту; про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні ситуації, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці людей; про стан здоров'я населення, його життєвий рівень, включаючи харчування, одяг, житло, медичне обслуговування та соціальне забезпечення, а також про соціально-демографічні показники, стан правопорядку, освіти і культури населення; про факти порушення прав і свобод людини і громадянина; про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб; інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до частин 5 та 7 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Обмеженню в доступі підлягає певна інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої не обмежений.

За правилами ч. 11 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні^ акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до публічної інформації" конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону.У розумінні частини другої статті 21 Закону України "Про інформацію" конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень.

Визначення, наведене у Законі України "Про інформацію", є ширшим;

Водночас, у зв'язку з ухваленням законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних" Закон України "Про інформацію" втратив значення базового закону в галузі інформаційного законодавства.

Посилання відповідача на положення Закону України "Про захист персональних даних" також є невиправданим, оскільки відповідно до частини третьої статті 5 цього Закону допускається можливість заборони законом віднесення персональних даних певних категорій громадян чи їх (персональних даних) вичерпного переліку до інформації з обмеженим доступом. Таким законом є, зокрема, Закон України "Про доступ до публічної інформації", частиною п'ятою статті 6 якого визначається перелік персональних даних фізичних осіб, які заборонено відносити до інформації з обмеженим доступом, зокрема не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. З огляду на викладене, у відносинах, пов'язаних із забезпеченням права на доступ до публічної інформації, конфіденційна інформація повинна визначатися відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації"!

Таким чином, публічна інформація про осіб, котрі одержали державне чи комунальне майно у власність чи користування, про розмір оплати праці та інших виплат з бюджетів усіх рівнів, не є інформацією з обмеженим доступом.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає дії Городоцької сільської ради Рівненського району щодо розгляду запитів Чемерика В.В. про надання публічної інформації є протиправними і її слід зобов'язати надати достовірну, точну та повну інформацію на вказані запити.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 158-163, 186 КАС України, Законом України «Про доступ до публічної інформації».

постановив:

Адміністративний позов Чемерика Віктора Васильовича до Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області про визнання протиправною бездіяльність, щодо ненадання публічної інформації задовольнити повністю..

Визнати протиправною бездіяльність Городоцької сільської ради Рівненського району, щодо не надання (надання неповної} публічної інформації за запитами.

Зобов'язати Городоцьку сільську раду Рівненського району надати Чемерику Віктору Васильовичу повну інформацію, що запитувалася згідно інформаційних запитів. '

Апеляційа скарга на постанову подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський районний

суд.

Фото до новини:
Виграний суд проти Городоцької сільської ради 0Виграний суд проти Городоцької сільської ради 1Виграний суд проти Городоцької сільської ради 2Виграний суд проти Городоцької сільської ради 3Виграний суд проти Городоцької сільської ради 4
1309
RSS
АНАТОЛІЙ КОНОПУД
12:24
батько цього судді також бувший суддя з величезним досвідом, а зараз грамотний адвокат.
Завантаження...